19 augusti 2010

Elin Nyström inspireras av energin som uppstår i vänskapsrelationer


Jag och Elin Nyström i på Gallery i Köpenhamn





Inspirationen bakom Styleins Spring / Summer 2011 är energin som uppstår i vänskapsrelationer. Resultatet är mjuka draperingar tillsammans med en rak silhuett. Elin använder sig av exklusiva material, så som stickad cashmere, sandtvättat siden och mjukt lammskinn.
Här kommer några frågor till Elin.

Du visade din kollektion både under modeveckan i Köpenhamn och i Stockholm, hur kommer det sig och hur var responsen tycker du?
Jag är stolt över att ha klarat av att visa både i Köpenhamn och i Stockholm, enda varumärket som gjorde det!
Det var intressant att se hur två olika visningar kan te sig så olika i och med att jag anlitade
olika stylister!
Köpenhamn kändes mera ljuv och sensuell medan den i Stockholm var något hårdare.
Responsen har varit fantastisk och jag är otroligt glad och stolt över våran Spring / Summer 2011.
Vilka tre plagg från kollektionen är dina egna favoriter?
Jag är kär i alla mina långa längder! Vi visar långa längder i både kjolar samt klänningar till både vardags men även till fest.
Vårat egendesignade print är också en favo. Här gillar jag mest en klänning med rynkdetaljer på axel och pingvin arm.
Sist men inte minst är jag väldigt nöjd med vår mörkbruna skinnjacka i underbart mjukt lammskinn.
Vem är kvinnan som bär dina kläder?
Hon är en inspirerande kvinna som uppskattar fina kvalitéer och hållbar design.
Har du någon ny plan på att öppna i Sverige eller utomlands?
Jag sneglar väldigt mycket på lokaler i Stockholm men mer säger jag inte…men jag lovar, I will keep you posted.

Inga kommentarer :