18 november 2009

Henrik Lundqvist Modell För Brothers Nya Kampanj


Klockan 21:26 ringer telefonen och det är Henrik Lundqvist, ishockeymålvakten i NHL-laget New York Rangers. Han ber om ursäkt för att han ringer lite sent men han har precis blivit klar med träningen. Jag får direkt en känsla av att han är varm och ödmjuk. Han och hans bror Joel Lundqvist är med i Brothers nya kampanj som släpps idag.

Vart befinner du dig nu?
Utanför New York, i Tarrytown där vår träningsrink ligger.

Hur var upplevelsen av att vara modell för kampanjen?
Det var roligt att plåtas med brorsan och det var annorlunda jämförelsevis med andra plåtningar jag varit med om. Det var mer detaljer kring plåtningen, väldigt proffsigt.

När du är i Sverige shoppar du på Brothers?
Jag brukar inte shoppa när jag är i Sverige eftersom jag redan har med mig så mycket i resväskorna. Men jag plockade med mig kläder från Brothers plåtning.

Hur packar du när du reser?
Jag vill gärna ha flera alternativ av byxor, skjortor, slipsar etc.

Var shoppar du helst?
Lite överallt, bland annat på mina "roadtrips". I New York blir det gärna på Reiss och Operations.

På min fråga om han handlar på Barneys blir svaret att han föredrar Saks.

Klär du dig annorlunda i New York än i Sverige?
Nej...hm...jag klär nog ner mig i New York.

Är du modeintresserad?
Det finns en tanke och fundering kring det jag tar på mig. Tidningar jag läser ibland är King och GQ och en annan som jag ej kommer på namnet på nu.

Vilka designers gillar du?
John Varvatos, för att man känner att det är bra kvalité och snygga linjer. Jag gillar raka linjer. Inte kläder som är pösiga.

Beskriv din egen klädstil...
På en fin middag kan det bli smokingkavaj, vit skjorta och jeans. När jag går på fest blir det kanske kavaj och jeans eller väst och hatt.

Klär sig dina kollegor annorlunda jämfört med dig?
Ja de bryr sig mer om komfort än vad jag gör. De kan komma till träningen iklädda mjukisbrallor, medan jag använder bara det hemma.

Tre saker du inte kan vara utan i din garderob?
Vit skjorta, mörk kostym och svarta jeans.

Kampanjen syns från vecka 47.
Fotograf: Peter Gehrke
Stylist: Lalle Johansson





1 kommentar :

Anna sa...

Mmm mycket trevligt. Fräsch kille verkar ha skön stil